כחלון ודרעי הודיעו על הורדת מחירי התחבורה הציבורית והמים

איתי גדסי | צילום: אלי קובין 1 Comment on כחלון ודרעי הודיעו על הורדת מחירי התחבורה הציבורית והמים
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on עידו אביב וקאלקידן מהרי הי"ד נפלו בעזה; "השארת לבבות מרוסקים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר האוצר, משה כחלון ושר הפריפריה, אריה דרעי, הודיעו היום במסיבת עיתונאים במשרד האוצר על הורדת מחירים בתחבורה הציבורית ובמים. התעריפים יוזלו במלוא גובה המע"מ אשר נגבה עליהם כיום. הפחתת התעריפים תעוגן בחקיקה.

בתחום התחבורה הציבורית יוזלו התעריפים באופן המשקף את גובה המע"מ הנוכחי. זאת לצד צעדים נוספים רבים אותם מבצעת הממשלה בתחום זה, למשל רפורמה בתעריפים והגברת השירות. צעד זה הינו בשורה לשכבות החלשות אשר עושות שימוש נרחב בתחבורה הציבורית, ובשורה לכלל האוכלוסייה באופן גורף. אנו מקווים כי הוזלת המחירים תוביל להגברת השימוש בתחבורה הציבורית ותסייע בהפחתת יוקר המחיה, בעיקר לאוכלוסיות חלשות.

הצעת חוק הורדת המע"מ • חילוקי דעות בין השרים דרעי לכחלון

בתחום המים, יוזל מחיר הכמות הבסיסית הנצרכת על ידי משקי המים בגובה המע"מ הנוכחי. הכמות הבסיסית תוקצה פר נפש על מנת להפוך את הצריכה היומיות של שתיה ורחצה לנגישה לכולם וזולה יותר מצריכה עודפת. צעד זה צפוי להטיב עם השכבות החלשות הצורכות את כמות המים הבסיסית (3.5 קוב לנפש), וכמובן יוזיל את העלות לכל משקי הבית בישראל .

מתווה הפחתת מחירי התחבורה הציבורית והמים יבטיח את ירידת המחירים באמצעות חקיקה, וימנע פגיעה במערכת המס הישראלית. ההחלטה על מתווה זה, לאר מיטיבה עם ציבור הצרכנים, ומשקפת אחריות כלפי מערכת המס.



1 תגובות

מיין תגובות